Črni vrh - Porezen 3 ure 30 minut

Od bivše postojanke se lahko povzpnemo še do nove restavracije na vrhu ali pa nadaljujemo naravnost na greben smučarske proge Grič in zavijemo levo navzdol, ob njeni spodnji postaji krenemo levo po kolovozu, ki nas pripelje na preval Tuškov grič. Dalje sledimo cesti, na desni se nam odkriva domačija Bičkar, dalje čez greben v lepo dolinico, kjer stoji kmetija Čumar. Cesta pelje po ravnem naprej skozi gozd do Razpotja. Tu je križišče s cesto, ki povezuje Cerkljansko in Davčo, naša pot pa se tu začne strmo dvigati proti domačiji Pod gozdom . Nedaleč od križišča na Razpotju na davški strani stoji domačija Pri Vrhovcu, kjer se vsako leto odvija tradicionalna etnološka prireditev »Dan teric«. Pri kmetiji Pod gozdom kolovoz dejansko zavije v gozd in kmalu pripelje do križišča, kjer se priključi drug kolovoz z davške strani. Skoraj po ravnem nadaljujemo vzdolž pobočja Cimprovke (1399 m). Lahko pa svojo pot popestrimo z vzponom po razglednem grebenu Cimprovke. Domačini iz Novakov so uredili prijetno sprehajalno pot na Kopo (Kapa, kot ji rečejo po domače). To je izrazita 1360 m visoka skala v južnem pobočju Cimprovke.

Preko lepe travnate doline Vrše in ravnine Beličice prispemo na vrh grebena Strugov, nato pa v dolino na Velbniku. Na skrajnem južnem robu Velbnika, vrh Šaša, stoji lovska koča LD Cerkno.Steza prečka Velbnik in se dvigne na manjši greben, kjer se odpre naslednja dolina Medrce. Pred nami se dviga piramida Porezna (1632 m), cerkljanskega očaka, pot nanj pelje naravnost navzgor po jugovzhodnem grebenu. Porezen je najizrazitejši vrh v predgorju Julijskih Alp. Na severni in vzhodni strani sega gozd visoko pod vrh, na južni in zahodni pa se razprostirajo pašniki in senožeti, ki pa jih že davno nihče več ne kosi. Porezen je poznan po enkratni alpski flori; tu najdemo avrikelj, panonski svišč, kratkodlakavo popkoreso pa tudi alpsko možino ali kraljico gora. S širjenjem pašnikov pa žal izginjajo nekatere vrste rastlinja. Na vrhu Porezna stoji spomenik, žalostna priča tragedije, ki se je tu zgodila 24. marca 1945. Razgled s Porezna je zelo lep. Na vzhodni strani je v bližini Davča, za njo Škofjeloško hribovje z Blegošem, še naprej Polhograjsko hribovje, Ljubljanska kotlina in Posavsko hribovje; na južno stran je obzorje še širše: najprej vidimo strma južna pobočja Porezna z ozko dolino Zapoške s Počami in Cerknim ter delček doline ob Cerknici pa Bevkov vrh in vrhove Idrijskega hribovja, zadaj pa Trnovski gozd, Nanos, Javornike in Snežnik; jugozahodno seže pogled prek Banjščic proti Furlanski nižini; proti zahodu padajo pobočja Porezna v Baško grapo, nad njo se zvrstijo južni nižji vrhovi tolminskih gora in Matajur v ozadju, ob jasnem vremenu se kažejo za njim Dolomiti; na severu se dvigajo nad Baško grapo vrhovi Spodnjih Bohinjskih gora s Koblo, Črno prstjo, Rodico in Voglom, na južnih pobočjih vidimo samotne kmetije in vasice Trtnik, Stržišče in Rut, zadaj pa osrednji del Julijcev s Triglavom; desno so v ospredju Slatnik, Lajnar in Dravh nad Soriško planino ter Ratitovec, na obzorju pa Karavanke in Kamniške Alpe.

Malo pod vrhom na severni strani stoji planinska koča, ki jo upravlja PD Cerkno. Po 2. svetovni vojni so uredili planinsko kočo v opuščeni italijanski kasarni, ki pa so jo v osemdesetih letih nadgradili z leseno etažo, pritličje pa temeljito obnovili. Koča ima 40 postelj in 20 skupnih ležišč, stalno je odprta od druge polovice junija do sredine septembra, pred sezono in po njej pa ob vikendih, če je lepo vreme. Žig je v koči, velja tudi žig vrha , ki je v skrinjici na vrhu Porezna.