Strug (Vojkova plošča) – Idrijski Log – Zadlog – Špičasti vrh 2 uri 25 minut

Nadaljujemo po cesti do ovinka in manjšega parkirnega prostora, kjer nas markacije usmerijo levo s ceste strmo navzgor v gozd , na stezo po Kaponejcah. Najbolj strm je prav začetek poti. Posebno je treba biti previden , ko so tla mokra. Sprva se vzpenjamo po dokaj slabi, neizraziti stezici. Čez deset minut hoje postane steza udobnejša in tudi bolj položna. Hodimo ves čas po gozdu med mogočnimi drevesi. Steza nato zavije bolj desno proti zahodu. Na levi so nad nami mogočne skale, ki nas spremljajo vse do izstopa iz gozda. Ko pridemo na poseko, nadaljujemo v isti smeri navzgor med grmičevjem in manjšimi drevesi. Odpre se nam razgled na nasprotno stran struge reke Idrijce, proti Čekovniku. Naša pot se dviga v serpentinah po poseki navzgor še kakšnih deset minut, nato pa se izravna in stopimo levo, proti jugu, na udobno stezo v gozd. Po minuti hoje smo že na makadamski cesti, ki pripelje iz Idrijskega Loga in gre naprej skozi Klobučane v Idrijsko Belo. Na levo se odcepi slikovita gozdna pot proti Pevcu. Po tej poti je bila za časa Avstro – Ogrske speljana ozkotirna železnica. Če stopimo nekaj korakov po njej, se nam bo odprl lep razgled nazaj proti strugi Idrijce in hribom na nasprotni strani.
Naša pot pa gre naprej proti jugu, po udobni makadamski cesti. Po petih minutah hoje pridemo iz gozda na odprt svet Idrijskega Loga. Iz Struga (od Vojkove plošče) do sem smo hodili 45 minut.
Nadaljujemo kar po cesti naprej proti naselju. Po nekaj minutah smo na asfaltirani cesti, ki pripelje skozi Idrijski Log. Tu zavijemo desno proti Zadlogu, v smeri električnih drogov. Nekaj metrov je še asfalta, nato makadam. Na levi je kmetija Tominc s peskokopom. Nadaljujemo še nekaj minut po ravnini, nakar zavije cesta desno v gozd. Po nekaj sto metrih se v naslednjem ovinku odcepi na desno cesta v Idrijsko Belo, mi pa gremo levo in pred sabo imamo še daljši klanec, ki je sedaj asfaltiran in že smo pri peskokopu in na manjšem prelazu, od koder že vidimo Zadloško planoto. Iz Idrijskega Loga do sem smo rabili 20 minut.

Zadlog je naselje na Črnovrški planoti, ki šteje nekaj manj kot 80 hišnih številk. Leži na nadmorski višini 715 m. Sestavljajo ga zaselki Plestenice, Bukovška Rovna, Hudi Kot, Mačji Kot, Na Sredi, Podtisov Vrh, Kot in Podkrog. Zaselki ležijo večinoma na robovih kraškega polja, kjer prevladujejo pašniki in travniki. Planota je dolga približno 4 km in široka 1.5 km. Od sosednjega Črnega Vrha in Idrijskega Loga ga loči nizek gozdnat obod, na južni strani pa višji rob Trnovskega gozda s Črmanovim vrhom (1022 m), Špičastim vrhom (1128 m) in Špikom (1068 m). Po Zadlogu je speljana kolesarska pot, ki nas popelje mimo naravnih in kulturnih znamenitosti, kot so : lanena jama, Ivanjškova lipa in lokev, Tomincova hiša s sončno uro, spominska plošča dr. Frančiška Lampeta,… Za Črmanovim vrhom je zapuščena kmetija Kalar in v bližini Kalarjev ledenik. Zadlog je s cesto čez Malo Goro povezan s Kovkom in ostalimi kraji na Gori.

Sprva makadamska, nato asfaltirana cesta se počasi spušča in že smo pri naslednjem križišču, pri hiši Zadlog 66. Tu gremo desno proti zahodu v smeri zaselka Kot. A le dobrih sto metrov do naslednjega križišča, ko zavijemo levo proti jugu, proti zaselku Na Sredi. Hodimo po udobnih makadamskih poteh. Ob tem pa lahko vseskozi opazujemo svoj cilj Špičasti vrh. Po nekaj minutah pridemo na glavno cesto , ki pripelje iz Črnega Vrha v Zadlog. Do Črnega Vrha je približno 4 km asfaltirane ceste.
Ko stopimo na cesto, zavijemo desno proti zahodu v zaselek Na Sredi. Nadaljujemo še dobrih tristo metrov po cesti, nakar nekaj metrov za nekdanjim zbirališčem mleka na naši levi in pred naslednjo hišo (Bizar, Zadlog 42) zavijemo levo proti jugu na makadamsko cesto. Dalje po cesti, ki se dvakrat razcepi. Mi se vseskozi držimo levega odcepa, ki zavija proti vzhodu, proti zaselku Hudi Kot. Gremo mimo hiše na naši levi (Zadlog 46). Na koncu krajšega drevoreda na desni strani pot zapustimo in zavijemo desno. Tu stopimo kar mimo njiv, čez pašnike po neizraziti traktorski poti naravnost proti gozdu. Nakar stopimo na gozdno pot, ki zavije najprej levo proti vzhodu ob robu gozda, nato pa naravnost navzgor v gozd. Nadaljujemo po poti, ki nato naredi velik ovinek v desno, proti zahodu. Po nekaj minutah vzpona, ko pot zavije levo, jo mi zapustimo. Lahko bi tudi nadaljevali po tej poti, a bomo raje ubrali bližnjico. V ovinku stopimo s poti desno navzgor na strmo stezo. Iz Zadloga (Na Sredi) smo hodili deset minut.
Steza se sedaj vije dobrih pet minut po gozdu strmo navzgor do gozdne poti, ki smo jo spodaj zapustili. Pot prečkamo ter gremo še enkrat po bližnjici naravnost navzgor ter s tem presekamo ovinek. Ko pridemo drugič na pot, pa zavijemo levo ter nadaljujemo po njej kakšno minuto ali dve, nakar se znajdemo pred razcepom poti. Tu zavijemo desno na stezo, ki kmalu zavije levo. Steza se nekoliko dvigne pa nato vzravna pa zopet dvigne do križišča gozdnih poti. Hodimo po neizraziti gozdni stezi skozi pretežno bukov gozd. V križišču zavijemo desno proti jugozahodu na gozdno pot, po kateri nadaljujemo še pet minut, nakar stopimo na makadamsko cesto, ki pripelje z Male Gore. Usmerimo se desno proti Mali Gori in pridemo do mesta, kjer se levo odcepita dve poti. Iz Zadloga smo hodili 40 minut. Do tu se da pripeljati tudi z avtom po cesti, ki se odcepi od ceste Zadlog – Mala Gora. Tu stopimo na prvo, nekoliko slabšo izmed obeh poti, ki že po nekaj metrih zavije v levo proti jugovzhodu. Nadaljujemo mimo kvadratne skale do mesta, ko pot zavije levo okrog hriba, mi pa jo pred ovinkom zapustimo ter zavijemo desno navzgor po gladkem pobočju skozi gozd. Steza se vzravna. Stopimo na manjšo jaso. Nadaljujemo v isti smeri v gozd, kjer raste pretežno javor, ter se povzpnemo po hribu navzgor na jaso in do mejnega kamna na grebenu. Od ceste proti Mali Gori do sem je 10 minut. Tu se desno proti Kalarju in Mali Gori odcepi neoznačena lovska steza. Mi pa tu zavijemo levo na stezo, ki vodi po grebenu na Špičasti vrh. Steza postaja vse bolj strma, pa tudi slabše vidna. Tu lahko začutimo vpliv primorske klime. Tla so bogato poraščena z nizkim rastlinjem. Na levo, zadloško stran, raste bolj listnat gozd, na desni strani pa so temni, pretežno smrekovi gozdovi. Malo pred vrhom stopimo za trenutek na levo, severno stran grebena, kjer je steza nekoliko udobnejša. Po par korakih pa zopet navzgor na greben in po njem do vrha. Iz Zadloga (Na Sredi) smo hodili eno uro. Na Špičastem vrhu (1128 m) sta žig in vpisna knjiga, ki se nahajata običajno v prvem nadstropju stolpa. Razgledni stolp, ki nas dvigne nad vrhove dreves, je v letu 2007 postavilo društvo Trma iz Zadloga.
Dostopi na Špičasti vrh : iz Zadloga 1 ura ; od Cenca (prelaz med Črnim Vrhom in Colom) 1 ura in 15 min